pátek 12. července 2013

Lauren Oliver - Rekviem

Rekviem
Lauren Oliver

Originální název: Requiem
Série: Delirium
Díl: třetí
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 327
Vydání v originále: březen 2013
Vydání u nás:  červen 2013
Hodnocení na goodreads: 3,75

ANOTACE:
Lena je v srdci revoluce. Bojuje proti společnosti, která prohlásila lásku za nemoc. Ale Divočina dávno není tím bezpečným přístavem, co bývala, protože vláda se rozhodla rebely zlikvidovat. K tomu má Lena hlavu a srdce vzhůru nohama, protože se vrátil někdo, o kom si myslela, že jej navždy ztratila…Rekviem vypráví střídavě Lena a její nejlepší kamarádka Hana. Dívky, které žijí v zásadě vedle sebe, ale dělí je celý podivný svět. Najdou k sobě zase cestu? Jak skončí příběh o lásce, co je zakázaná tím nejhorším možným způsobem? (Goodreads)

CO NA TO ŘÍKÁM:

Na poslední díl série Delirium jsem se hrozně těšila. Po tom, jak skončilo Pandemonium, jsem potřebovala závěrečný díl, abych věděla, jak příběh nakonec dopadne.
Konečně jsem se dočkala a knihu jsem doslova zhltla. 
Příběh bezprostředně navazuje na konec druhého dílu a tak kniha plynule pokračuje. 
Jak jste si mohli všimnout v anotaci, tak Lauren Oliver tentokrát zvolila formu vyprávění, ve které se střídá pohled dvou osob. První je pohled Leny, který je z Divočiny a ze strany odboje. A druhý je pohled Hany, která je vyléčená a má si brát budoucího starostu města. Nejdříve jsem byla z "Hana části" docela otrávená, ale nakonec se mi střídání Leny a Hany líbilo. Mohla jsem si lépe představit situaci na obou stranách "bariéry". 
Co mě v sérii mile překvapilo, je Lena, která od prvního dílu dospěla. A v posledním díle dělala věci, na které by v počátcích série ani nepomyslela. 
Hodně jsem se bála konce knihy. A to z důvodu předešlých zkušeností, kdy závěr Deliria i Pandemonia nebyl zrovna ideální. Nějak jsem si nedokázala představit, jak autorka sérii zakončí, tak jsem se bála nejhoršího. Ale myslím, že to nakonec vyřešila šikovně. A mě osobně se závěr série líbí. 


HODNOCENÍ:
Jak jste si mohli všimnout, tak já jsem si sérii Delirium oblíbila. Stejně tak jsem si oblíbila autorčin styl, který díky popisným pasážím nesedí každému. 
Kniha Rekvium pro mě byla povedený konec dystopie s dobrým nápadem. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...