úterý 28. května 2013

Stephanie Perkins - Lola a kluk od vedle

Lola a kluk od vedle
Stephanie Perkins
Originální název: Lola and the Boy Next Door
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 305
Vydání v originále: 29. 9. 2011
Vydání u nás: 20. 5. 2013

ANOTACE: 
Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu vlastní slavné sestry. Cricket, který by se moc rád vrátil do Lolina života. Lola teď dumá, jak se poprat s city ke klukovi od vedle… a vypadá to na dlouho!

CO NA TO ŘÍKÁM:
Na Lolu a kluka od vedle jsem se těšila už dlouho a to hlavně proto, že knihu napsala Stephanie Perkins. Polibek pro Annu, tedy první knihu od Stephanie Perkins, mám moc ráda, knížka mě příjemně překvapila a opravdu nadchla. A něco podobného jsem čekala i od Loly a kluka od vedle. Na rovinu říkám, že mi to nepřišlo, tak dobré jako Polibek pro Annu, ale to neznamená, že by se mi to nelíbilo. Jen je to trochu jiné. Lola je střeštěná holka, která se obléká do ulítlých kostýmů. Má dva otce gaye a vůbec celá její rodinná situace je složitější. Toto se mi na knihách od S. Perkins opravdu líbí. V jejích knihách se problémy denního života nemotají jen okolo toho, který kluk je ten pravý. Ale přidává i nějakou jinou vážnější situaci. 
Další věc, co se mi moc líbila je, že se v knize objevuje i Anna a St. Clair jako kamarádi Loly. Za to dávám palec nahoru. Je pěkné vidět v knize známé tváře.
Jediné co mě trochu zklamalo byl milostný trojúhelník. Nebylo jich už dost? Není sice v takových extrémech jako v jiných knihách, ale i tak tam je.

OBÁLKA:
Hodně se před vydáním knihy mluvilo o obálce. A to hlavně proto, že u nás kniha nevyšla s originální obálkou. Abych pravdu řekla taky jsem z této obálky nebyla nějak nadšená, ale naživo nevypadá špatně. Co se mi moc líbí, že na vnitřní straně pevné vazbě je krásně žlutý papír a taky zadní strana obálky je žlutá. Mělo by se dělat více žlutých knih, vypadá to moc pěkně. Navíc v knihovničce vedle sebe hřbet knihy ladí s Polibkem pro Annu.


HODNOCENÍ:
Lola a kluk od vedle se mi opravdu líbila. Kniha je to dobrá a když na ni narazíte v pravý okamžik, jako já těsně po maturitním stresu, tak může být skvělá. Za mě je to pět hvězdiček, ale věřím tomu, že kdybych ji četla jindy, tak by bylo hodnocení asi slabší.


2 komentáře:

  1. Mala som ju v rukách a tú žltú som si ani nevšimla.

    Zato zmienka hneď nazačiatku o kostýmoch a meno Márie Antoinetty (o ktorej si všetko vyhľadávam a je to jediná osoba, u ktorej čítam aj životopisy:D), to ma zaujalo natoľko, že si to nabudúce kúpim.
    Vyzerá to príjemne.
    A už by som chcela čítať niečo normálnejšie. Hodnotenie je...až tak..uuh.

    Dobree, veď sama zistím aké to je. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na tu žlutou se příště určitě podívej :) Kniha je to dobrá... I já mezi všemi těmi dystopiemi a fantasy knihami občas potřebuju nějaký ten dívčí románek a Stephanie Perkins psát opravdu umí.
      A hodnocení je sama uznávám tak vysoké, protože jsem knihu četla ve chvíli kdy mi opravdu sedla :) Věřím, že kdybych ji četla jindy, tak by měla o hvězdičku míň.
      A pokud si nečetla Polibek pro Anuu taky od této autorky, tak ho taky určitě doporučuju :) Polibek je ještě lepší než tato kniha :)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...