sobota 30. března 2013

Lauren Oliver - Pandemonium


Pandemonium
Lauren Oliver


Originální název: Pandemonium
Série: Delirium
Díl: druhý
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 303
Vydání v originále: 2012
Vydání u nás: únor 2013

ANOTACE: Po útěku se Lena ocitne v Divočině a musí se smířit s faktem, že vše, co doposud prožila, lidi, co znala – to všechno je už jen minulost a neexistuje žádné předtím. Připojuje se ke skupině Nežádoucích, kteří mají v úmyslu proniknout do světa „za plotem“, kde se zúčastní velké demonstrace. Tu uspořádal ABAD – Amerika bez amor deliria – organizace hlásající nevyhnutelnost léčby. Když se však Lena setká s Julianem, synem zakladatele ABADu, klukem, jenž zosobňuje všechny její hodnoty, ani netuší, že se jejich osudy zkříží víc, než by si kdy pomyslela. (Goodreads)

CO NA TO ŘÍKÁM:
Na Pandemonium jsem se těšila přesně od toho momentu, kdy jsem dočetla Delirium. A i když knížku mám už několik týdnů doma, tak jsem se k ní doteď nedostala a to z jednoho důležitého důvodu, bála jsem se, že se do ní tak začtu, že budu kašlat na školu a  místo toho si číst, proto jsem si ji nechala až na Velikonoční prázdniny. A dobře jsem udělala, protože jsem ji měla přečtenou téměř hned - ve středu v podvečer jsem začala a ve čtvrtek okolo dvanácté dopoledne jsem končila. 
Pandemonium už je na první pohled trochu jiné než Delirium. Knížka je úplně jinak členěná. V Deliriuu byla normálně rozdělená na kapitoly a na začátku každé kapitoly byl úryvek z nějaké knihy, citát nebo něco podobného co by nám přiblížilo svět, ve kterém se děj odehrává. V Pandemoniu je změna, kniha není rozdělena na kapitoly, ale jen na tzv. TEĎ a TEHDY, kdy se v "tehdy" části pokračuje, tam kde skončilo Delirium a v "teď" části se odehrává hlavní příběh. Ze začátku jsem z toho rozdělení měla strach, ale postupem času se ukázalo, že je to dobrá volba.
Pandemonium se mi líbilo téměř stejně jako předchozí díl. Mnohým lidem nesedne styl psaní autorky, ale mě se něčím líbí. U jejích knih si v hlavě, díky jejímu skvělému popisu, vytvořím svět, který pak před sebou vidím a jsem si jistá, že tak vypadá. U jiných knih si říkám většinou jen, tak asi takhle to tam vypadá. Některé části mi díky tomu připadaly více reálné, více děsivé. Psaní Lauren Oliver se nebude líbit všem, ale já jsem rozhodně nadšená čtenářka jejích knih. 


HODNOCENÍ: 
Pandemoniu dávám plný počet hvězdiček. Kniha to byla skvělá a pomalu odpočítávám dny, kdy vyjde závěrečný díl trilogie. Aby taky ne, po takovém konci. Jedno autorce upřít nemůžu a to, že u jejích konců po překonání prvotního šoku, že se to opravdu stalo, nadávám jestli to myslí vážně a jestli jo, ať mi okamžitě přihraje pokračování :D Na jednu stranu se docela bojím, jak série nakonec dopadne, ale na druhou se nemůžu dočkat.






DALŠÍ DÍL:
Pokračování s názvem Rekviem by mělo vyjít v červnu 2013. Momentálně nakladatelství CooBoo hledá tvář na obálku této knihy. Přihlásit se můžete do 3. 4. 2013.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...