pátek 25. ledna 2013

Václav Kaplický - Kladivo na čarodějnice

Školní čtivo je můj projekt, kde píšu o tom, jak se mi líbily nebo nelíbily knížky z povinné četby. Letos píšu hlavně o knížkách, co mám v maturitní četbě. 


NÁZEV: Kladivo na čarodějnice
AUTOR: Václav Kaplický
POČET STRAN: 335
ZAŘAZENÍ: Česká literatura 20. a 21. století
ANOTACE:
Vraždící losinská a šumperská bestie jménem Boblig, šílený inkvizitor a jeho ochránci, kníže Liechtenstein a olomoucký biskup téhož příjmení, vstoupili koncem 17. století do dějin jako tvůrci hrůzostrašného hororu monstrózních čarodějnických procesů. Umučili a zaživa upálili přes stovku nevinných obětí. Historický román zachycuje velký inkviziční proces z konce 17. století, v němž bylo přes sto osob ze severní Moravy obžalováno ze spolku s ďáblem a odsouzeno k upálení.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Kladivo na čarodějnice je knížka, která není pro každého. Někomu komu v knížkách vadí násilí a nespravedlnost bych ji nedoporučovala. Ale pro ty co viděli film a nechcou se do knížky pouštět, říkám, že knížka není tak drsná jako film.
Mě se Kladivo docela líbilo. Je to psané takovým čtivým stylem, akorát s čím já osobně jsem měla problém, bylo to, že mě v knížce častokrát vytočila některá z postav tak, že jsem přestala číst a musela jsem to "rozdýchat" než jsem mohla pokračovat.
Dál je to spíš knížka pro ty, kterým nevadí větší počet stran. Já osobně jsem ji pro nedostatek času četla asi tři týdny. A to mě hrozně rozčiluje, vzhledem k tomu, že jednu knížku čtu maximálně týden.
Kladivo na čarodějnice je knížka o které bych u maturity měla co říct.

HODNOCENÍ:
U Kladiva na čarodějnice jsem se dlouho rozhodovala, kolik hvězdiček mu mám dát. Je to něco mezi 2 a 3 hvězdičkami. Ale nakonec jsem se rozhodla pro dvě. Ale příjde mi, že je to málo. Knížka se mi celkem líbila. Autor dokázal skvěle vykreslit všechny postavy. Ale příjde mi, že kdybych dala hvězdičky 3, tak bych křivdila jiným knížkám a to nechci.











Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...