čtvrtek 24. ledna 2013

Beth Revis - Loď mezi hvězdami


Loď mezi hvězdami

Beth Revis


Originální název: Across the Universe
Série: Across the Universe
Díl: první
Nakladatelství: CooBoo
Počet stran: 360
Vydání v originále: 2011
Vydání u nás: 2012

ANOTACE:
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby "zmrazený pasažér" na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.

CO NA TO ŘÍKÁM:
Nádherná obálka, to je první věc, co mě napadne, když uvidím tuto knížku. Už delší dobu jsem měla v plánu si ji přečíst a před časem jsem na ni narazila v knihovně, akorát jsem na její přečtení neměla čas. Konečně jsem si ho udělala, protože jsem knížku musela vrátit a nechtěla jsem ji vracet nepřečtenou. A nelituju toho. Byl to příjemně strávený čas, kdy jsem si odpočinula při uzavírání známek v pololetí.
Líbilo se mi, že příběh byl psaný z pohledu Amy, která na lodi "spala" a i z pohledu Syna, který je budoucí velitel celé lodi. Díky tomu lépe a rychleji pochopíme, jak se žije na lodi.
Jediná věc co mi vadila byla, když jsem se dozvěděla kolik je na lodi lidí. Já totiž studuju zdravotnický lyceum a zrovna děláme genetiku populací, tak jsem se na knížku skepticky dívala se slovy: "Vždyť to ani nemusím číst, není jich 10 000, stejně všichni zdegenerujou a chcípnou." Tohle jsem si říkala docela dlouho, protože otázka rozmnožování se v takové malé populaci, se objasní až někde v půlce knížky. Ale po tomto vysvětlení už jsem konečně mohla spokojeně číst dál. I když tam byly věci, které se týkaly technického zázemí lodi a neseděli mi, tak si myslím, že loď Beth Revis zvládla popsat celkem slušně.

MOJE HODNOCENÍ:
Loď mezi hvězdami byla fajn knížka, kterou jsem si užila. Četla se opravdu rychle, díky kraťoučkým kapitolám a příjemné velikosti písma. Těším se na další díl, na který bych se ráda vrhla co nejdřív, jsem zvědavá, jak se příběh bude vyvíjet. Ale v konečném důsledku jsem z toho nebyla moc odvázaná. Ale za originalitu, vykreslení příběhu a konečně vysvětlení mé genetiky populací dávám 4 hvězdičky.





Zdroj: Goodreads

1 komentář:

  1. Práve som asi v polke tejto knihy a veľmi, veľmi sa mi páči :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...